Torsdag 23 november har vi personalutbildning på eftermiddagen och därför stänger vi redan kl 12:00. Välkommen åter på fredag 24 november.

Stäng

Om du inte är nöjd

Är du inte nöjd med vårt beslut i ersättningsfrågan bör du i första hand kontakta din handläggare hos oss. Eventuella missförstånd kan ofta klaras upp vid ett telefonsamtal.

Om det kommer fram nya fakta som handläggaren inte känt till sedan tidigare, kan det leda till att vi omprövar beslutet.

Om du inte är nöjd med vår service, kompetens eller liknande kan du fylla i detta formulär och uppmärksamma oss på vad som inte fungerat så som du förväntat dig.

Trafikskadenämnden

Prövar frågor om ersättning för personskador. Begäran om prövning ska du göra hos din handläggare.
www.trafikskadenamnden.se

Konsumenternas försäkringsbyrå

Ger opartisk rådgivning i försäkringsfrågor.
www.konsumenternas.se 

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)

Prövar vissa ersättningsfrågor i försäkringsärenden. Nämnden prövar inte frågor om vem som vållat en olycka eller personskador som har samband med trafikolyckor.
www.arn.se

Domstol

Om du inte godtar vårt ersättningsbeslut, kan det alltid prövas av domstol (tingsrätten).

Du kan få bidrag till kostnader som då uppkommer, om du har en rättsskyddsförsäkring eller genom den allmänna rättshjälpen. Kontakta det försäkringsbolag där du har din bil- eller hemförsäkring för mer information.